Pædagogisk stil
Hvad gør vi?
- begynder dagen med morgensang
- har en klassekvotient på ca. 22 elever
- tilstræber, at alle klasser har både mandlige og kvindelige lærere
- har teamsamarbejde i alle klasser
- drager forældrene aktivt ind.
Vi arbejder for
- at give eleverne mulighed for medbestemmelse og ansvar
- at støtte os til elevernes stærke sider
- at eleverne selv lærer at opsøge og tilegne sig viden
- at eleverne oplever et alsidigt fællesskab
- at eleverne lytter til - og hjælper hinanden
- at eleverne oplever betydningen af gensidig hensyntagen
- at eleverne udvikler gode arbejds-, samtale- og kommunikationsvaner
- at inddrage aktiviteter uden for skolen.
Skoledagen skal
- udvikle og fremme børnenes evne til at undersøge, opdage og lære, idet de oplever betydningen af arbejdsglæde og gode arbejdsmetoder
- fremme børnenes lyst til at arbejde aktivt, selvstændigt og kritisk, så de bliver i stand til at stille spørgsmål og løse problemer
- appellere til fordybelse og eksperimenteren
- bane vejen for tilegnelsen af grundlæggende færdigheder og begreber, som kan give børnene selvindsigt og forståelse af fællesskabets krav
- øge børnenes forståelse for deres medansvar for egen udvikling, for andres tilværelse og for samfundet og naturen
- udvikle børnenes selvværd.